diumenge, 25 de novembre de 2012

ANEM-HI!!




Avui podem i hem d’exercir un dret, que jo vaig poder acomplir quan ja vorejava els 40 anys. La possibilitat de poder manifestar el meu parer en unes eleccions lliures i democràtiques. Fins llavors la dictadura franquista m’havia negat la llibertat per expressar el meu projecte polític respecte del meu país. Va caldre recórrer un camí ple d’obstacles i un bon nombre de persones hi van patir la pèrdua de la llibertat- ser empresonats - per revelar-se contra aquells, que amb l’ús de la força no reconeixien el dret a que totes les persones tinguessin la raó a ser considerats ciutadans. Altres homes i dones foren privats de llur vida, executats.

Aquella diada, la recordo. Fou una festa, una manifestació de llibertat que tantes vegades havia pensat que podria ser una realitat. Dipositar aquella papereta a l’urna, va assemblar-me que havia començat un nou camí per a tots nosaltres. Certament que tenim raons per queixar-nos i que el que havia de ser no ha sigut. La crisi econòmica que cada dia creix, les dificultats per portar el pa a taula que pateixen tantes famílies, l’atur amb tota la incidència que s’expressa en l’àmbit de la violència masclista, els desnonaments que deixen tantes persones sense l’aixopluc que tothom hauria de tenir... fan entendre el desencant, la desconfiança en la política i un descrèdit en les persones que esmercen bona part dels seu temps amb la bona voluntat de ser útils a la ciutadania, els polítics.

Penso que precisament la POLÍTICA – amb majúscules – és l’eina que ens ha de permetre canviar aquesta injusta situació que cada dia afecta a més persones. Avui, els de casa, anirem a votar. Entre d’altres per dues raons que crec hauríem de considerar. El record de tots aquells que amb tants sacrificis van aconseguir el dret a poder triar el govern pel nostre país i el deure que tenim nosaltres a manifestar lliurament el nostre parer. Que cadascú triï l’opció que consideri més adient, però ANEM-HI.